טיפול פליאטיבי 02.09.2019

במקום ביקור רופא: מה חושבים חולים פליאטיבים על טלרפואה מבוססת וידיאו?

חוקרים ממרכז Perlmutter לסרטן בניו יורק בחנו תפישות של מטופלים פליאטיבים לגבי שירותי רפואה מקוונת נתמכת וידיאו והשפעתם על הטיפול בהם

קבוצת חוקרים אמריקאים ממרכז Perlmutter לסרטן בניו יורק פרסמה החודש עבודה בכתב העת American Journal of Hospice and Palliative Medicine שבחנה את תפישות המטופלים לגבי האופן בו שירותי רפואה מקוונת נתמכת וידאו עשויים להשפיע על הטיפול בהם.

חולים במחקר זה (n = 13) אובחנו כולם כחולי סרטן בשלב סופני וקיבלו טיפול פליאטיבי במרכז רפואי אקדמי עירוני. נושאי הראיון היו: 1. השפעת השירות על ניהול הבריאות של המטופל 2. חוויית משתמש 3. סוגיות טכניות 4. עלות וזמן.

במחקר נחשף כי למרות החששות מהגבלות הביקור המקוון מבחינת ביצוע הבדיקה הפיזיקלית ומתן מרשמי רופא, רוב החולים הראו העדפה ברורה לקבלת האפשרות לביקור רופא טלפוני משולב וידיאו ואף הדגישו בראיון עימם שלתפישתם מערכת היחסים בין הרופא לחולה לא תיפגע מאפשרות תקשורת זו.

כמו כן, החולים הביעו אמון ביכולות הטכניות שלהם או של קרוביהם ומטפליהם לתפקד בצורה מיטבית במהלך ביקור הוידיאו. יחד עם זאת, החולים הביעו חששות לא מעטים בנוגע לפרטיות בהשוואה לטכנולוגיות אחרות. למרות חששות אלו, לא הובע חשש משמעותי בנוגע לעלויות, ורבים מהחולים העידו כי לדעתם חלופה זו לביקור אישי עשויה להגדיל את הגישה  לשירותים רפואיים, לחסוך זמן ואף להגביר את הנוחות והבטיחות על ידי הימנעות מהגעה פיזית לקליניקות.

החוקרים מניו יורק מסכמים כי תוצאות אלה מצביעות על פוטנציאל גבוה לאימוץ טכנולוגיות של ביקורי רפואה-טלפונית משולבי וידאו (טלרפואה מבוססת וידיאו) על ידי אוכלוסיה עירונית של חולים אונקולוגים המקבלים טיפול פליאטיבי.

מקור:

Tasneem, Sumaiya, Arum Kim, Ashley Bagheri, and James Lebret. "Telemedicine Video Visits for patients receiving palliative care: A qualitative study." American Journal of Hospice and Palliative Medicine® (2019): 1049909119846843.

נושאים קשורים:  מחקרים,  טלה-מדיסין,  רפואה פליאטיבית,  מחלות סופניות,  אונקולוגיה,  טל-רפואה,  טלמדיסין,  תקשורת רופא חולה,  רפואה-טלפונית משולבי וידאו
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו