טיפול פליאטיבי 22.05.2019

באיזה שלב נכון להכין את הדור הבא של קלינאים פליאטיביים?

תוצאות מחקר שמטרתו היתה להעריך את השפעת התנדבות לטיפול פליאטיבי על החיים המקצועיים של הסטודנטים המתנדבים

טיפול פליאטיבי משפר את מצבם של קשישים (אילוסטרציה)

בית החולים והמרפאות של אוניברסיטת איווה (UIHC) מקיימים תכניות מתנדבים לטיפול פליאטיבי (PC)  המגייסות סטודנטים מאז 2010. נכון להיום, יש מעט מחקר על ההשפעות של התנדבות במסגרת כזו בשלב כה מוקדם של ההכשרה הקלינית על המתנדבים.

קבוצת מחקר מאוניברסיטת איווה שבארה"ב ביצעה מחקר שמטרתו להעריך את הקשר בין התנדבות זו על החיים המקצועיים של הסטודנטים ועל העניין שלהם. תוצאת המחקר פורסמו בכתב העת הקליני המוביל בתחום, journal of palliative medicine.

החוקרים שלחו שאלון עם 25 שאלות פתוחות וסגורות למתנדבים בתכנית זו בעבר ובהווה. תגובות טקסט חופשי נותחו באמצעות גישה איכותנית תיאורית עם שלושה בוחנים עצמאיים.

71% מהנשאלים (23/33) דיווחו כי סביר יותר שהם ימשיכו לאחר ההתנדבות. התנדבות מחשבית סייעה לשנות את דעתם של המטופלים ויכולותיהם כדי לדון במצבי סיום חיים. 91% שימשו שגרירים לא פורמליים על ידי דיון במחשב עם בני גילם.

נושאים עיקריים מזוהים כוללים מוטיבציה להתנדב עבור קשר המטופל ועניין ללמוד על המחשב. המשיבים תיארו אינטראקציות משמעותיות של המטופל, שיעורים באמפתיה, וכוח הקשבה.

תוצאות אלו מראות כי התנדבות מחשבים משפיעה על אפשרויות הקריירה ומסייעת למתנדבים להשיג מיומנויות הקשבה לטיפול החולה בעתיד. החשיפה הייחודית והאינטראקציה עם מטופלי המחשבים האישיים ומשפחותיהם שינו את הבנתם של המתנדבים בתחום הבריאות. ניסיון זה עשוי להגביר את הסבירות של מתנדבים להמשיך קריירה במחשב.

מקור:

Wu, Jennifer, Stephanie Gilbertson-White, and Ann Broderick. "College Palliative Care Volunteers: Too Early to Feed the Pipeline for Palliative Care Clinicians?." Journal of palliative medicine (2019).

נושאים קשורים:  מחקרים,  רפואה פליאטיבית,  מחלות סופניות,  חינוך רפואי,  סטודנטים לרפואה,  תקשורת רופא חולה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו