טיפול פליאטיבי 21.05.2019

מה הם צורכי החולה הסובל מחרדה במסגרת כניסה לטיפול פליאטיבי?

מחקר איכותני על מטופלי הוספיס: צורכי החולה בטיפול בחרדה במסגרת הטיפול הפליאטיבי בחולי סרטן

חרדה היא סימפטום נפוץ במהלך הטיפול הפליאטיבי, וניהול סימפטום זה תלוי בכישוריהם של אנשי המקצוע המטפלים. רופאים מאוניברסיטת אוטרכט בהולנד ביצעו מחקר איכותני שנועד לספק תובנה לגבי הצרכים של חולים בהוספיס עם סרטן מתקדם הסובלים מחרדה. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת הקליני American Journal of Hospice and Palliative Medicine.

ראיונות חצי מובנים בוצעו בחולים השוהים בהוספיס עם סרטן. חולים ששהו במקום בין מאי 2017 עד מאי 2018 נכללו במחקר, ללא קשר למצב החרדה שלהם. הראיונות נותחו וקודדו על פי נושאים מוגדרים מראש.

במחקר נכללו 14 חולים: 10 נשים, חציון גיל - 71, חציון מצב בריאותי על פי סולם WHOי- 3. רוב החולים היו בעלי השכלה גבוהה. 13 חולים רואיינו בטווח של 6 חודשים לפני המוות.

במחקר נמצא שששת הצרכים העיקריים שבאו לידי ביטוי בראיונות עם החולים בנוגע לחרדה היו: מידע, תקשורת פתוחה, תחושת שליטה, בטיחות, ניהול סימפטומים הולם וכבוד לאסטרטגיית ההתמודדות האישית של המטופלים.

סיכום:

החוקרים מסכמים שהערכת הצרכים של החולים לגבי חרדה סיפקה פרספקטיבות חשובות שדרכן אנשי מקצוע בתחום הבריאות יכולים להשפיע ולתמוך בחולים הסובלים מחרדה בשלב הסופי של חייהם ולסייע להם לממש טיפול פליאטיבי מותאם. כמו כן הם מציינים שמחקר עתידי צריך להתמקד בפיתוח גישה שיטתית, עבור אנשי מקצוע בתחום הבריאות, לניהול חרדת המטופלים בטיפול יומיומי בחולים סופניים.

מקור:

Zweers, D., de Graeff, A., Duijn, J., de Graaf, E., Witteveen, P. O., & Teunissen, S. C. C. M. (2019). Patients’ Needs Regarding Anxiety Management in Palliative Cancer Care: A Qualitative Study in a Hospice Setting. American Journal of Hospice and Palliative Medicine®. https://doi.org/10.1177/1049909119846844

נושאים קשורים:  רפואה פליאטיבית,  מחלות סופניות,  חרדה,  הוספיס,  תקשורת רופא חולה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו